reklama

Czym jest dla mnie Polska?

drukuj
przeczytano: 2172 razy
redakcja, 09.11.2018

Zapytaliśmy o to ponad trzydzieścioro rozpoznawalnych jakoś mieszkańców naszej okolicy - na okoliczność święta odzyskania przez Polskę niepodległości. Czytając odpowiedzi, przymierzmy się sami do wyartykułowania własnych...

Na pytanie to, łącznie na czterech stronach dzisiejszego wydania "Gazety Goleniowskiej", odpowiadają Edyta Dulewicz, Janusz Baszkiewicz, Janusz Wentruba, Agata Januszko, ks. Paweł Michniewicz, Marek Karmazyn, Krystyna Daszuta, Anna Obszyńska, Sebastian Łapot, Wojciech Filochowski, Zofia Michalewicz, Zygmunt Heland, Lesja Szulc, Piotr Małachowski, Weronika Miadiełko, Magdalena Cieśla, Krzysztof Targoński, Joanna Stanuch, Michał Grzybowski, Wioleta Pokucińska, Edward Życki, Piotr Serwach, Mariusz Maszkiewcz, Piotr Walkowiak, Magdalena Tomaszewska, Jadwiga Krause, Marek Kościółek, Włodzimierz Augustyniak, Marcin Simiński, Arkadiusz Skrzypczak, Aleksandra Pietruszewska i Krystian Zalewski.

Zachęcamy do lektury!

komentarze (Aby komentować musisz być zarejestrowanym użytkownikiem - zarejestruj się lub zaloguj)

Poczytalem, fajnie jest mowione, jedni przez pryzmat swojej codziennosci, inni przez refleksje, jeszcze inni tradycyjnie, ale wszyscy w jednym tonie - tonie milosci do Polski. To cieszy, bo sam mysle podobnie. Bardzo fajnie mowi Lesja, mimo ze nie urodzona jako Polka, ale jak Polka. Jerzu fajnie mowi. A najbardziej podobala mi sie wypowiedz Marka Karmazyna i jej ostatnie zdanie. Tak, podpisuje sie pod nim z calym przekonaniem.

A tak na marginesie, mialby ktos jakis skan, zdjecie lepszej jakosci, bo nie da rady przeczytac wszystkich wypowiedzi - Jerzu rozmyty jakis taki, jakby rutinoscorbinu nie wzial ;o)

dodany przez Hubert C. Klebowski (KC_Designer), dnia 10.11.2018, 15:48:59

Mariusz Maszkiewicz, Włodzimierz Augustyniak - świetne wypowiedzi !

dodany przez Pawlak, dnia 12.11.2018, 13:49:25

Dziś w SP5 odwołano dzień tolerancji, bo jakieś kreatury z grona pedagogicznego (prawdopodobnie nie umiejące czytać, żeby dowiedzieć się na czym polega TOLERANCJA), zagroziły zgłoszeniem do kuratorium chęci wywieszenia teczowej flagi w ten dzień - jakby był to symbol nielegalny. Kto by pomyślał. Kolorowa flaga w dzień tolerancji. Faszystowska falanga na 11 listopada jest zaś normalna. Zastanawiam się CO miałoby się dziać w dzień tolerancji, kto i co miał prezentować, żeby przygotowywany od tygodni dzień tolerancji miał coś znaczyć i czegoś uczyć.
Dyrektor stchórzył, zawiódł dzieci, poddając się kilku ludziom, którzy nie powinni w ogóle być dopuszczeni do grona kadry nauczycielskiej. Dzień w ogóle odwołano. Nie powiedzą o subkulturach, o LGBT. Taka to "tolerancja". Wiedza mogłaby kogoś zepsuć, jak mniemam.
Organ kontrolny - gmina, zawierzona, nie ma najwyraźniej, nic do powiedzenia, GG nie pisze, bo o tolerancji właściciel nie słyszał (za to pisał o lewakach). Tak oto dzieci nauczyły się o tolerancji.
TO jest Polska.

dodany przez .., dnia 13.11.2018, 19:50:46

Miłośnikom klubów GP i falangi - głośne NIE.

dodany przez miecio, dnia 13.11.2018, 23:02:24

Oddalem swoj glos na dyrektora sp5, takze to, ze sprzeciwil sie zakazaniu mlodych umyslow, utwierdzilo mnie tylko w przekonaniu, ze moj glos nie zostal zmarnowany.

dodany przez saturator, dnia 14.11.2018, 11:13:55

Do 3 kropek, jeśli nazywasz normalnych nauczycielli kreaturami , to jak nazwac ciebie zboku?

dodany przez Mike, dnia 14.11.2018, 17:12:56

O ile mi wiadomo to uczniowie zaprotestowali wywieszenie tęczowej flagi. Nauczycieli nikt o zdanie nie pytał.

dodany przez Franceska, dnia 14.11.2018, 21:14:18

@Franceska
Nauczyciele są po to, żeby nauczyć tolerancji tych uczniów, którzy protestowali - to była idea całej akcji. Potrzeby już nawet udowadniać - sami przeciwnicy uzasadnili ją najlepiej ... Ktoś z tym dowodem spróbuje dyskutować?
Przyklaśnięcie uczniom, którzy o tolerancji nie słyszeli, groźba skarg do kuratorium, brak umiejętności opanowania emocji stawia tę garstkę nauczycieli w bardzo złym świetle.
"Szkoła winna zapewnić każdemu uczniowi warunki niezbędne do jego rozwoju, przygotować go do wypełniania obowiązków rodzinnych i obywatelskich w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości i wolności."
Dzwoni komuś czego to fragment? Ustawa oświatowa ...

dodany przez .., dnia 15.11.2018, 07:27:43

Zdaje się, że przed podjęciem decyzji o takim "dniu tolerancji" po pierwsze powinno się zapytać rodziców, po drugie uczniów. Skoro nie pytano rodziców, a uczniowe sami nie chcieli być indoktrynowani "postępem", to po sprawie.
PS. oburzanie się różnych anonimów powyżej i apelowanie o wprowadzanie do szkół tego typu dni a pod ich przykrywką propagowanie "genderyzmów - co to w ogóle jest?" i innych "freak`owych" lub chorobliwych zachowań bez wiedzy i zgody rodziców, można traktować tak samo jak pedofilię. Właściwie tak to się powinno sie traktować.
PS.2. Co do wypowiedzi zawartych w GG duży PLUS dla ich autorów.

dodany przez Michal Wentruba, dnia 15.11.2018, 07:55:54

Pójdźmy dalej Panie Michale. Niech uczniowie ustalają program nauczania. Po co nam pani Zalewska i jej specjaliści, skoro uczniowie muszą się na to zgadzać, trzeba ich pytać...
Jeszcze raz podkreślam, że tak uwidoczniony brak tolerancji jest dowodem samym w sobie, że trzeba jej uczyć - bez pytania, a na podstawie treści założeń ustawy oświatowej.

dodany przez .., dnia 15.11.2018, 08:59:05

@wykrzyknik, dwukropek czy jak ci tam. Skoncz juz ten homopropagandowy belkot. Jak cie pewna czesc ciala piecze z zalu i rozgoryczenia, wez teczowa flage w rece, biala roze w zeby i stan miedzy dwoma policjantami na rondzie w centrum, jak twoi `koledzy po orientacji` na marszu niepodleglosci.

dodany przez saturator, dnia 15.11.2018, 13:33:27

"Pójdźmy dalej Panie Michale. Niech uczniowie ustalają program nauczania. Po co nam pani Zalewska i jej specjaliści, skoro uczniowie muszą się na to zgadzać, trzeba ich pytać... "
Szanowny(a) zgadzam się w części, że ministerstwo i program jest niepotrzebny (zabija konkurencję) o profilu nauczania winien decydować rynek i jego potrzeby. Powinny istnieć pewne wspólne etapy nauki ogólnej dla naszej kultury i historii kraju dla utrzymania wspólnoty narodowej. Reszta rynkowa. I to rodzice dzieci (nie uczniowie) decydują gdzie posłać swoje pociechy i czego będą się one uczyć (oczywiście do pewnego momentu ich życia). Będą chcieli do szkoły tolerancji? Proszę uprzejmie. Płacą (np. za pomocą bonu oświatowego) i wymagają. A ustawa "oświatowa" do kosza. Szkoła to zwykły zakład usługowy, którego wartością dodaną jest "sprzedaż" wiedzy. Tak jak szpitala "sprzedaż" usługi "poprawa zdrowia". Lub tak jak teatr, kino sprzedaje usługę "rozrywka". Ot tyle w temacie.

dodany przez Michal Wentruba, dnia 15.11.2018, 14:17:43

Chciałbym poimformować że tolerancja to słowo wypaczone i nadużywane. Tolerancja oznacza, że nie zgadzamy się z czyjąś w tym wypadku orientacją ale nie zabraniamy mu pod warunkiem, że nie okazuje tego wypaczenia w miejscu publicznym. W tym wypadku mamy doczynienia z propagowaniem i słusznie został ten dzień PRZEŁOŻONY mam nadzieje że zostanie odwołany, ponieważ jest to wykorzystywanie nie wykształconej do końca świadomości u małych dzieci. Ci, którzy poszli do pedagoga mieli dużo odwagi i postąpili słusznie próbując zatrzymać propagowanie tego u młodszych klas.

dodany przez !STOP, dnia 15.11.2018, 14:21:38

Ja akurat przeciw temu protestowałem i wierzy mi Pan , że nie było to skutkiem niewiedzy , lecz poznania tego. Propagowanie tego w szkole powinno być surowo zabronione . Jeżeli już nie możecie znaleźć zwolenników wśród dorosłych to na tym zaprzestańcie , a nie do szkół się pchacie żeby młode umysły zatruwać. Jeśli tak będziemy kształtować dzieci to na pewno ze szkoły chorzy wyjdą. Sama "tolerancja" dotyczy też religii , a jeżeli w mojej religii (jestem katolikiem) uznawane jest to za grzech , to raczej grzechu popierać nie będę . To dotyczy też wszystkich innych wiernym , bo popierając to czynimy grzech cudzy (pochwalanie czyjegoś grzechu) i proszę mi się tu nie tłumaczyć "Kochaj bliźniego swego , jak siebie samego" , bo raczej np takiego mordercy czy złodzieja miłować nie będziemy jeśli coś nam coś zrobi , a i tak te osoby LGBT tego nie przestrzegają bo nie akceptują siebie takimi jakimi byli pierwotnie (Jak ich Pan Bóg stworzył) . Zatem nie widzę potrzeby propagowania tego w szkole , lecz same minusy tego .A jeżeli Pan taki chojrak to zapraszam umówić się na pogawędkę .

dodany przez Deus Vult, dnia 15.11.2018, 17:17:38

Po co w ogole takie kwestie zeby ktos musial protestowac?!!! Prosze bardzo, wynajmijcie sobie lokum, dajcie ogloszenie na fb, w `Goleniowskiej``, kto bedzie mial chec i ochote dowiedziec sie wiecej o tej plciowej akrobatyce na pewno skorzysta. W Polsce geje funkcjonuja calkiem dobrze: Rabiej - wiceprezydent Warszawy, Pirog - twarz tvn, Andrzej Piaseczny - jeden z najpopularniejszych piosenkarzy w PL, Wojewodzki najwyzszy kontrakt telewizyjny, marsze lgbt sa praktycznie w kazdym miescie. Takze w czym problem?! Problem w kolejnych krokach ... Adopcja dzieci, malzenstwa homo ... Irlandia sie zlamala, w Polske wciaz wierze!

dodany przez saturator, dnia 15.11.2018, 17:56:59

Brak mi słów. Niektórzy z komentatorów koniecznie powinni uczestniczyć w tym dniu. Tolerancja to nie promowanie, nie wypaczenie, lecz akceptacja, że istnieją odmienności. Nie mylcie odmienności z przestępstwami, lub nie manipulujcie - co to lubicie robić, wrzucając np. pedofilię do jednego wora z LGBT. Tolerujemy agresywnych przestępców z falangą, kościół naruszający rozdzielność państwa od kościoła, ludzi szerzących mowę nienawiści, a nie można tolerować odmienności seksualnych, innych wiar, subkultur (ludzi zupełnie niegroźnych)? Bo kościół jest przeciwny? Kiedyś nietolerowani chrześcijanie byli rzucani lwom, ale ta nauka nie trafiła do nich, bo dziś skrajny odłam - katolicy, nie tolerują innych. Innowierców, inaczej myślących, żyjących w nieformalnych związkach, itp. Już nie łamią kołem, ale słowem - nadal nie potrafią tolerować. To nienawiść księżny w okresie międzywojennym i nastawianie wiernych przeciw Żydom było powodem ochoczego uczestnictwa Polaków w pogromach. Nie Niemcy byli powodem. Grunt był podatny - nietolerancyjny. Nietolerancja kończy się więc nawet tragicznie. To stanowisko poważnych historyków.
Każdy przeciwny nauce tolerancji koniecznie powinien wziąć w niej udział. Tolerancji szkoła musi uczyć - w szkole, bo jej totalnie brakuje. Uczyć tolerancji trzeba zwłaszcza dzieci, bo czym skorupka nasiąknie ... Szkoła jest ZOBOWIĄZANA uczyć tolerancji. Możecie się z tym nie zgadzać, wyzywać ludzi (udowadniając, jak nauka tolerancji jest potrzebna), ale mądrzejsi od Was o tym zdecydowali.

dodany przez .., dnia 15.11.2018, 21:30:10

@..
Całej Europie tolerancja odbija się czkawką. Chcesz w Polsce takiej tolerancji?
Kim jesteś, że tak zależy Ci na tym żeby flaga środowiska tęczowego zawisla w polskiej szkole? Napisał Ci @Devus Vult, że też jest przeciwny ingerowaniu tego środowiska w uczniów. Nie odczytałeś z tonu wypowiedzi, że to uczeń?
Są jeszcze mądrzy uczniowie w tej szkole. I nauczyciele, którzy mają odwagę przeciwstawic się tzw. poprawności politycznej.
Jeszcze pytanie. Skąd ma być ta flaga? Kto ją sfinansuje? Kto stoi za tym, żeby w szkole podstawowej mówić o tym w jaki sposób żyją geje i lesbijki itp itd???? Kto zapytał rodziców czy wyrażają na to zgodę? Nikt! Jakieś pokątne włażenie bokiem do polskiej szkoły. Dzieciom tęcza ma kojarzyć się z radością a nie z dewiacjami....
Podobno homoseksualizm jest zapisany w genach. To ja się pytam geja kto w jego rodzinie był gejem. Tata czy dziadek?
Są ważniejsze sprawy to rozważania w szkole. Uczymy przede wszystkim s,acunku do drugiego człowieka. Stosujmy zasady dobrego wychowania i żadne pojęcie "tolerancji" nie będzie potrzebne.

dodany przez Franceska, dnia 15.11.2018, 23:28:15

Szanowny(a) dwukropko - po pierwsze doucz się z historii a nie publicystyki. Bo ochoczo powtarzasz bzdury i grossiady za obrzydliwymi antypolskimi typami.
Po drugie tolerancję PWN definiuje:
1. «poszanowanie czyichś poglądów, wierzeń, upodobań, różniących się od własnych»
2. «zdolność żywego organizmu do znoszenia bez szkody dla niego niektórych bodźców chemicznych, fizycznych i biologicznych»
3. «liczba określająca dopuszczalne odchylenie danej wielkości technicznej od jej wartości nominalnej»
Inna definicja tolerancji to "CIERPLIWE ZNOSZENIE RZECZY NAM NIE MIŁYCH"
Po trzecie co to za BRAK TOLERANCJI dla nie chcących się uczyć pod PRZYMUSEM, chorej i deprawującej dzieci, "tolerancji" z Twojej strony?

PS. Według ciebie widzę, że „Tolerancja oznacza dzisiaj wymuszanie akceptacji, zakaz brzydzenia się, przymus zmiany poglądów.”
Wstyd.

dodany przez Michal Wentruba, dnia 16.11.2018, 09:37:57

@..

Po pierwsze bardzo Panu dziękuję za udzieloną nam piękną, praktyczną lekcję tolerancji. Wyzywanie nauczycieli od kreatur, nazywanie dyrektora tchórzem. Czy właśnie tego chcemy uczyć dzieci? Przypomnę, że znieważanie funkcjonariuszy publicznych jest przestępstwem. Zaś o tchórzostwie świadczy ukrywanie się pod nazwą ".." i anonimowe znieważanie innych. Sprawa wygląda na bezczelny szantaż: albo szkoła wiesza flagę, albo jej personel to kreatury i tchórze. Rzadko na tym portalu spotykam tak chamskie, nietolerancyjne zachowanie.

Wyzywa Pan ludzi, co pokazuje, że to Panu potrzebna jest nauka tolerancji. Jednocześnie przemawia przez Pana coś, co chyba mogę nazwać pychą, gdy wspomina Pan, że "mądrzejsi" za nas zdecydowali. Traktuje Pan rodziców, nauczycieli, uczniów i wszystkich którzy nie podzielają pańskich poglądów za ciemną masę która nie potrafi myśleć i obserwować świata. To jest właśnie nietolerancja! To, że za wolnych ludzi w sprawie wychowania ich dzieci zadecydowali jacyś "mądrzejsi", to aż mi ręce opadają. Jak Pan spotka kogoś z koszulką Konstytucja, to proszę, by przypomniał Panu artykuł 18 i 48 tejże Konstytucji.

Sprawa tęczowej flagi wywołała wielkie poruszenie wśród rodziców na ostatnich zebraniach. Wielu rodzicom flaga ta jednoznacznie kojarzy się z ruchami LGBT+, co sprawia, że nie chcą, by ich kilku, czy kilkunastoletnie dzieci były zaznajamiane z wartościami jakie za tą flagą stoją. Ludzie jeżdżą za granicę, widzą przyozdobione tęczowymi flagami miejsca i wiedzą, że lepiej swoje dzieci trzymać od tych miejsc z daleka. Widzą też skrajnie hedonistyczny obraz jakimi chwalą się imprezy LGBT+ przyozdobione tęczowymi flagami, gdzie półnadzy mężczyźni zachowują się tak, że nie jest to wzór dla naszych dzieci. Przypomnę, że na na niedawno zakończonym goleniowskim festiwalu Ludzka Mozaika:
https://www.teatrbrama.org/polskie-menu/festiwale/ludzka-mozaika/
były "tęczowe" zajęcia, przykładowo:

13:00 Adelon (Warszawa, PL) „Makijaż Drag Queen”
| STREFA KONTAKTU | PL/ENG | TL | warsztaty makijażu | 180’

Czy zajęcia te cieszyły się zainteresowaniem rodziców z dziećmi w wieku "podstawówkowym"? Czy odpowiedzialni rodzice powinni swoje pociechy na coś takiego zaprowadzić?

Działacze LGBT+ dużo pracowali, by znak tęczy, który był kiedyś znakiem przymierza Boga z ludźmi, wywoływał u rodziców skojarzenie, że dzieci należy od tego trzymać jak najdalej. Pan ".." dołożył do tego swój kamyczek nietolerancji, pogardy dla innych i nieuzasadnionych pomówień.

Wracając do głównego tematu, bardzo podobały mi się wypowiedzi dotyczące Polski. W temacie kultury i otwartości chciałbym dodać, że choć polskiemu społeczeństwu chce się wmówić nietolerancję i inne brzydkie rzeczy, to nie mamy się czego wstydzić. Polska przez wieki była ostoją tolerancji religijnej, osiedlali się tu Żydzi którzy z innych krajów byli wyganiani, osiedlali się tu muzułmanie, przybyli tu nawet katolicy wygnani z nietolerancyjnej Holandii. Po odzyskaniu niepodległości Polska była krajem który najszybciej wprowadził prawa wyborcze dla kobiet, oraz zrezygnował z kar za czyny homoseksualne, co było w prawach krajów zaborczych. To czego osobiście nie toleruję to chamstwo, pogarda, pyszałkowatość i brak poszanowania mojej wolności w tym gwarantowanej przez Konstytucję wolności do wychowywania moich dzieci wg wartości jakie wyznaję.

dodany przez Michał Niklas, dnia 16.11.2018, 21:38:35

Słowa miały być zauważone, stanowisko jasne, ale to łagodne słowa w stosunku do tego co narodowcy i nietolerancyjni wykrzykują ns ulicach, piszą w internecie. Mógłbym cytować ale nie warto i pewnie byłoby to naruszenie regulaminu. Bądźcie uczciwi i miejcie miarę. Polska BYŁA tolerancyjna. Po odzyskaniu niepodległości już nie. Te 100 lat wolności, a zwłaszcza ostatnie dekady, to odwrócenie dawnych trendów.

dodany przez .., dnia 17.11.2018, 09:36:33

Skoncz juz ten belkot, z ktorego bije coraz bardziej bezdenna glupota.
Nawet loza lewacka sie opamietala:
https://opinie.wp.pl/zagraniczni-dziennikarze-nie-wytrzymali-wazne-decyzje-po-marszu-niepodleglosci-6317559834667137a

dodany przez saturator, dnia 17.11.2018, 12:02:07

szanowny(a) .. dlaczego BYŁA? A jak była to kiedy? Faktycznie jak napisał szanowny(a) saturator - bełkoczesz.
PS. Moim zdaniem JEST.

dodany przez Michal Wentruba, dnia 18.11.2018, 08:42:29

dla podsumowania dyskusji o dniu "tolerancji" LGBT / tfu/ w najbliższy piątek w szkole nr 5 / 22 . 11. / został zarządzony dzień " tolerancji" . Wielkie "brawa" dla grona pedagogicznego. Należy jeszcze wprowadzić przedmiot " Dialektyka Socjalistyczna" i wyrosną nam pożądani obywatele.

dodany przez jzw, dnia 18.11.2018, 20:29:00

@..

Litości.

Zobaczmy lata schyłkowe PRL-u, które jeszcze pamiętam.

Tolerancja religijna: męczeńska śmierć bł. księdza Jerzego Popiełuszki, śmiertelne wypadki i pobicia innych księży, inwigilacja Kościoła, wpuszczenie kilku "kretów" w otoczenie papieża, walka z krzyżem w Nowej Hucie, działalność IV Departamentu MSW. Jezus nie obiecywał, że będzie łatwo, a wręcz przeciwnie, była mowa o prześladowaniach i tak było. Władze PRL po prostu zwalczają Kościół.

Tolerancja wobec osób LGBT+: MO niby w związku z zagrożeniem AIDS przeprowadza spis osób homoseksualnych w ramach akcji "Hiacynt". Władze PRL-u, w tym Jerzy Urban, mówiąc oględnie nie przepadają za środowiskiem homoseksualnym.

Porównajmy to ze stanem obecnym:

Tolerancja religijna: jest już lepiej. Zdarzają się jakieś prowokacje na mszach i profanacje kościołów, ale to margines. IV Departament MSW rozwiązany, funkcjonariusze zapewne działają w jakiś "Faktach i mitach", "Nie", albo w internecie wylewają żale na Kościół, często w sposób chamski i z użyciem tzw. mowy nienawiści. Jednak ze strony władzy prześladowania katolików nie zauważam.

Tolerancja wobec osób LGBT+: w wielu filmach i serialach występują osoby grające homoseksualistów, w Polsce znani są artyści i politycy jawnie homoseksualni i nie widzę, by byli w jakikolwiek sposób dyskryminowani. Nie zauważam też, by władzę interesowało z kim ktoś śpi.

Możemy tak jeszcze omówić tolerancję wobec osób niepełnosprawnych i chorych. SP5 i inne goleniowskie szkoły są tu przykładem, że do szkół mogą chodzić dzieci niepełnosprawne (klasy integracyjne), co za moich szkolnych czasów nie było normą.

Co więc jest gorzej w stosunku do kilku dekad wstecz?

dodany przez Michał Niklas, dnia 20.11.2018, 19:53:48

Szanowny Panie dwie kropki. Chcę powiedzieć Panu, że " KREATURY z grona pedagogicznego" nie wiedziały nic o naszej inicjatywie UCZNIOWSKIEJ. Nie możemy pozwolić, aby w naszej szkole, (do której uczęszczają dzieci nawet w wieku 7 LAT) propagowane było środowisko LGBT (zboczone) i już od tak młodego wieku umysł dziecka był "zaśmiecamy" takimi zboczonymi rzeczami.

dodany przez Uczeń który protestował, dnia 21.11.2018, 11:49:34

Oh czyli jak garstka uczniów broniących praw pójdzie i wyrazi sprzeciw mimo, że większość nie miała z tym problemu to jest dobrze. Chcę jednak zaznaczyć, że debata była dla klas 3 gimnazjum. Ale trzeba się przyczepic do tęczowej flagi bez znania jej znaczenia. No i popieranie wszystkiego religią. Klasyka.

dodany przez Resowskyy, dnia 23.11.2018, 20:33:56

Ok. Napiszę tak: dyskusja, która państwo prowadzicie w tym momencie jest zupełnie niepotrzebna. Stało się, jak się stało i czasu nie cofniemy, ani nie zmienimy niczyich poglądów, chociaż nie wiem jak byśmy chcieli. Całą burzę wywołał brak informacji, na które nie czekając niektórzy wymyślili własne teorie. Zupełnie bezpodstawne oskarżenia i zarzuty w kierunku liderów i dyrektora. Dzień tolerancji miał być zorganizowany po to, aby uświadamiać dzieci i młodzież o tym, że ludzie są różni, a przede wszystkim, aby nauczyć ich szacunku wobec innych. Kolejna sprawa; temat Lgbt miał być poruszany wyłącznie w klasach gimnazjalnych oraz klasie ósmej, ewentualnie również siódmej.
Plotki, które powstały na temat liderów były i są bardzo bolesne. A większość z nich została zapoczątkowana przez nauczycieli. Uczniowie pod wpływem fałszywych informacji z niepewnych źródeł, zaczęli się buntowac i tak się to skończyło. Teraz już nie ma nawet o czym mówić, ponieważ dzień tolerancji został całkowicie odwołany przez dyrektora, również po to, aby grupa liderów nie była stale atakowana. Mimo wszystko nauczyciele nie potrafią zachować neutralności i na każdym kroku atakują osoby z tego grona.
Wszyscy chcieli dobrze, ale kiedy jest taki opór ze strony osób z tak zamkniętymi umyslami, to już nawet nie ma co z tym walczyć.

dodany przez Zzz, dnia 23.11.2018, 21:27:43

Marne szanse będzie miała młodzież do godnego życia w Europie pod rządami opcji kato-faszystowskiej w Polsce. Brak samodzielnego myślenia młodzieży jest promowany przez system wychowania oparty na knucie, klęczeniu i zakazach. Nie o wszystkim ma decydować rodzic i pedagog. Młody człowiek też ma prawo mieć własne zdanie, skoro za przewiny swe ma - być może - batożonym/karanym przez państwo pisowskie od wieku lat dziesięciu. Wstydźcie się nauczyciele (niektórzy), chłe, chłe ...

dodany przez miecio, dnia 23.11.2018, 22:19:33

Glupota niektorych `prelegentow` jest porazajaca! Czego bronicie?! Tu nie chodzi o religie, o pis itd. chodzi o zdrowy rozsadek. Czy dzieciakom potrzebne sa informacje o dwoch facetach ktorzy zyja wbrew naturze? czy potrzebna jest lekcja makijazu prowadzona przez drag queen? Mlodzi maja umyslu uzywac do innych celow, a nie sluchac osob, ktore nie moga sie zdecydowac, sa niestabilne psychicznie, wiec zyja w stalym zwiazku jednoczesnie z mezczyzna i kobieta. Dobrze ze dyrektor SP 5 znalazl to powiedzmy `salomonowe` rozwiazanie, bo widac, ze i w naszym malym miescie homowalnietych nie brakuje.

dodany przez saturator, dnia 23.11.2018, 22:35:29

Dzieciom potrzebne są informacje o życiu seksualnym (o dewiacjach seksualnych również) po to, aby nie były one w realu zaskoczeniem poznawczym we współczesnym świecie. Informacje te powinny być przekazywane m.in. w szkole na lekcjach wychowania seksualnego przez seksuologów, pedagogów, psychiatrów, psychologów. Trudno oczekiwać, aby dzieci w sposób dostateczny mogły zapoznać się z tymi zagadnieniami wertując internet, słuchając i oglądając dyrektorskich rozgłośni, pilnie uczestnicząc w lekcjach katechezy, czytając na forach dyskusyjnych wpisy dostawców wiedzy z jedynego źródła prawdy objawionej. W XXI wieku nasze dzieci zasługują na to, aby były mądrzejsze w każdej dziedzinie, aby nie być otumanianymi. I to jest obowiązek rodziców oraz Niepodległej III RP.

dodany przez Darek, dnia 24.11.2018, 09:16:13

Panie Zzz strzelił Pan sobie w kolano. Jak to możliwe, żeby w szkole nie było żadnej informacji na temat dnia jaki ma się odbyć? Tak działa szkoła? Brak informacji to częsta sytuacja w tej szkole? Kim dla dyrektora są jego pracownicy? Jacy "liderzy"? Kogo reprezentuje ta grupa? Chyba powinna reprezentować wszystkich uczniów, prawda? Nikt nie konsultuje takich akcji z uczniami, nauczycielami i rodzicami???? Podobno szkoła ma wspierać rodziców w wychowaniu ich dzieci, a nie przejmować całkowicie rolę uświadamiania seksualnego ich dzieci. Zostawcie to Rodzicom!
Czy w tej szkole uczy się zasad demokracji? Czy tylko pozwala się niewielkiej grupce decydować o takich czy innych akcjach promocyjnych?
Przykre...

dodany przez kobieta, dnia 24.11.2018, 14:16:07

Tolerancja to - no właśnie każdy tutaj sobie wpisze , wymyśli coś swojego. Można zrobić z tego uniwersalną "papkę` a i tak nie odzwierciedli wszystkiego. Czy rozmawiając, ucząc o tolerancji musimy wywieszać tęczową flagę.? W szkole SP 5 inicjatywa należała do rodziców. To oni podjęli decyzję o tym żeby nie wywieszać tęczowej flagi w tym dniu, Po komentarzach widzę że bardzo słuszną. Jeśli jej brak tak rozgrzał dyskusje , to co dopiero jej wywieszenie? Tolerancja to także poszanowanie woli rodziców. To rodzice w głównej mierze są odpowiedzialni za rozwój swoich dzieci. Szkoła uczy, daje wskazówki. Bez afiszowania się tęczową flagą można było zapoznać dzieciaki z subkulturami istniejącymi w naszej przestrzeni społecznej. ( np: depeszowcy;skejci;emo;hipisi,metalowcy;punki;,dresiarze;,raperzy;graficiarze;poppersi;) To zupełnie coś innego niż środowiska LGBT. Komu zależy na promowaniu tylko tego środowiska. Ciągłe "uczenie" o takiej tolerancji może doprowadzić do odwrotnych skutków. Ktoś chce się promować? Wyjść z cienia? Ujawnić się? Pan dyrektor stanął po stronie oczekiwań rodziców. I to jest bardzo pozytywne.

dodany przez Cezarka, dnia 25.11.2018, 11:28:25

Szanowny miecio, "..do godnego życia w Europie pod rządami opcji kato-faszystowskiej w Polsce", trzeźwy byłeś jak to pisałeś?
Już nawet nie chce się komentować co niektórych bzdur.

dodany przez Michal Wentruba, dnia 25.11.2018, 17:40:47

Szanowny Michal Wentruba. W Polsce nie ma przymusu komentowania, ani - na szczęście - zamawiania piwa "hailującym gestem". I niech tak zostanie ;)

dodany przez miecio, dnia 26.11.2018, 09:12:24

Szanowny miecio ... dalej na rauszu :-)? PS. Już poniedziałek się kończy. Ale zgadzam się z tobą Polska to generalnie wolny kraj wolnych ludzi. :-)

dodany przez Michal Wentruba, dnia 26.11.2018, 19:21:30

Szanowny Michale Wentrubo. Masz obsesję alkoholową? Kolejny poniedziałek przed nami; kolejne dni tygodnia; kolejne tygodnie miesiąca; kolejne miesiące roku; kolejne lata wieku; kolejne wieki milenium; kolejne milenia wieczności - i to bez faszyzmu! Nie napinaj się. Niepodległa potrzebuje czynów, a nie pustych "gadek". Nie denerwuj się :). Pisz po polsku. Chłopcze

dodany przez miecio, dnia 26.11.2018, 21:26:42

oj miecio, miecio ... dalej bełkot, z twej strony widzę.
Koniec dyskusji.

dodany przez Michal Wentruba, dnia 27.11.2018, 20:49:02

@Saturator
Przykład zaściankowego myślenia:
"Czy dzieciakom potrzebne sa informacje o dwoch facetach ktorzy zyja wbrew naturze? czy potrzebna jest lekcja makijazu prowadzona przez drag queen? Mlodzi maja umyslu uzywac do innych celow"
No właśnie, ty pewnie najlepiej wiesz do jakich celów mają ich używać. Masz dla nich plan i chcesz decydować za nie, oraz wiesz jakich informacji potrzebują. To jest pisowski totalitaryzmm o którym już alarmują na całym świecie. Mają myśleć jak chce pis, a informacje mają mieć filtrowane.
Dzieci w tym wieku mają otwarte głowy. Same powinny decydować co chcą usłyszeć i jak to wykorzystać. Rodzice, ostatecznie szkoła, może im podać kontekst, gdy już dane będzie dzieciom dotarcie do informacji. Dzieci będą decydowały. To jest z kolei demokracja.

dodany przez .., dnia 28.11.2018, 11:07:21

Do Michal Wentruba. Moim zdaniem nie będzie końca dyskusji w Polsce na temat wolności, groźby odrodzenia faszyzmu, wprowadzenia ustroju autorytarnego. No chyba że Tobie podobni spróbują pozamykać inaczej myślących za ogrodzeniami z drutu kolczastego i uciszyć oponentów. To się nie uda. Wyluzuj.

dodany przez miecio, dnia 28.11.2018, 12:06:49

szanowny miecio, cyt: " groźby odrodzenia faszyzmu, wprowadzenia ustroju autorytarnego." - o czym ty piszesz? Czyżbyś miał zamiar zasponsorwać urodziny jakiegoś dyktatora? Przypomnę Hitler już był przerabiany gdzieś w lasach przez telewizje powstałą z majątku fozz. Pozostali których możesz zagospodarować to: Stalin, Bierut (i późniejsi komuniści), PolPot, rodzina Kimów, Mao Zedong oraz kilkudziesięciu satrapów z Afryki. Wybór jak widzisz, masz duży.
Szanowny(a) dwukropek, rozumiem, że twoja "twojszość" jest lepsza od "twojszości" szanownego(nej) saturatora? Bo ciągle klepiesz coś o jakimś pis. PS. Mam propozycję wyjdź z szufladki lbgtqwerty coś tam i rozejrzyj się. Wokół jest wiele normalności, jeszcze nie zepsutej przez źle pojetą "nowoczesność".

dodany przez Michal Wentruba, dnia 28.11.2018, 15:44:41

@.., Chyba trzeba bedzie zmienic podejscie do twojej osoby i zamiast dyskutowac, klarowac, apelowac o rozsadek itp. przyjac postawe Wojciecha Cejrowskiego, ktory w jednym z programow telewizyjnych, bedac gosciem razem z lesbijka czy jakims gejem krotko stwierdzil: - Z glupkami nie gadam.

dodany przez saturator, dnia 28.11.2018, 16:06:52

Podsumowanie: nie było dnia tolerancji , lecz i tak ludzie przyszli przebrani za subkultury , wiec edukacja jest. Właściwie to przyszli przebrani bo przez te zamieszanie to w zasadzie nie dokonać było wiadome czy to będzie czy nie , ale mniejsza. Większość uczniów nie chciała tej flagi . Większość rodziców nie chciała tej flagi , a wiec po co to ma leżeć i się kurzyć jak i tak się nie przyda. PS od koscioła się odczepcie heretycy , bo jednym z argumentów była wiara a nie kościół , ale wiara opierana na Bibli , która wykorzystywana jest w wielu religiach .

dodany przez Deus Vult, dnia 28.11.2018, 23:30:35

reklama

PROGNOZA POGODY

0oC 3oC

środa

0oC 3oC

czwartek

1oC 3oC

piątek

2oC 4oC

GALERIA ZDJĘĆ

30. Goleniowska Mila Niepodległości

Wiesław Krause - 13.11.2018

18
Wtorek
Grudzień 2018
Bogusława
Gracjana
Laury
Grudzień, 2018
PnWtŚrCzPtSN
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456

poprzedni dzisiaj następny

GOLENIÓW W STAREJ FOTOGRAFII

OSTATNIO KOMENTOWANE

"Moim zdaniem, jak juz wczesniej napomknalem, powinno sie inwestycje w calosci odlozyc w czasie, powiedzmy na 5-10 lat, do czasu kiedy zmienia sie trendy budowlano-finansowe. Dworzec, coprawda jest pot..." - Dworzec bez tunelu?

"Yee to jaa yy too jaa małam! Jaa maałam imteresy w tym iii mi zaleeżaoooo" - Dworzec bez tunelu?

"Dla mnie, to jednoznacznie świadczy o tym, że od początku była mozliwość aby pkp partycypowało w kosztach budowy dworca! Więc komu zależało na tym ( albo kto miał imteres w tym interes !) aby całośc ..." - Dworzec bez tunelu?

"PEwne jest jedno, taniej nie będzie." - Dworzec bez tunelu?

"... a Uniwersytet Techniczny w Dortmundzie uhonorowal wlasnie Tuska tytulem doktor honoris causa. Choc Koleda-Zalewska tytulowala go juz mianem profesorem. Patrzac na twoj polityczny `kregoslup` plasu..." - Diety radnych w górę?

"Tunel ma być taki , że w nagłych wypadkach ma przejechać Policja i karetka Pogotowia Ratunkowego i oczywiście podziemny parking , a nie zatoczki uliczki itp." - Dworzec bez tunelu?

"Aaa budujcie bez tunelu, bo po cholerę on? Przecież my kuce potrafimy latać, więc nie widzę w tym żadnego problemu. Tam ma mi stanąć luksusowy budynek rodem z Warszawy, a te stare PRLowskie pruchno ma..." - Dworzec bez tunelu?

"W wyborach samorządowych startują także ludzie apolityczni, społecznicy i lokalni aktywiści, a w każdej grupie są również spełnieni przedsiębiorcy. To nie sfera polityczna jak w wyborach parlamentarny..." - Diety radnych w górę?

"@biustonosz Nie do konca z toba sie zgodze. Na Polskim politycznym podworku, fakt, mnostwo nieudacznictwa: Szczerba, Suski, Misillo, Protasiewicz, Szczerba, Petru, Kuchcinski, Kopacz, Czarnecki itp. L..." - Diety radnych w górę?

"Saturator - jak ktoś coś potrafi to nie ma czasu na politykę, a od dawna wiadomo, ze do polityki idą Ci którzy nie mogą poradzić sobie na wolnym rynku. Nie głosowałem i nie narzekam." - Diety radnych w górę?

KONTAKT Z REDAKCJĄ

Aby skontaktować się z nami możesz
zadzwonić pod nr.: 091 418 26 01
wysłać fax pod nr.: 091 418 32 41
lub wysłać e-mail:
redaktor | reklama | administrator